saralina.blogg.se

Oaktiv

Kategori: Allmänt

Tjolahoppsan hejsan! :D Ja eller bara hej. :D Jag har känt mig lite oaktiv på senare tiden... De första inläggen kom av bara farten men nu börjar det redan kännas trögt att skriva inlägg... Måste hitta olika "rubriker" att skriva om! :D Men å andra sidan har jag haft ganska fullt upp de senaste dagarna. Igår byggde jag tillsammans med mamma och storebror en liten koja åt getterna, den blev ganska söt om jag får säga det själv. ;) På fredag och lördag hade vi gäster + en massa städning. Igår fixade jag också bort mellanstängslet från hästhagen och dom fåntrattarna hoppade och skuttade över gräsvallen som blivit under tråden. Det såg ganska lustigt ut när alla betedde sig som småbarn! :D Idag har flislagers-bygget börjat och om ca 2 veckor kanske börjar stallbygget. Garaget är nästan urstädat så nu ryms hovslagaren in där med hästarna och sko dom. Igår gick ridturen med mamma helt super! :D Jag, fånig som jag är, hade några morötter i fickan som jag glömt bort och när vi travade föll alla morötter ut, en fångade jag i luften och så satt jag där och skumpade på Veenus med en morot i handen och kunde inte sluta skratta. Sen tyckte Veenus att nejfan nu räcker det och böt om till galopp, vilket gjorde min skrattattack ännu värre. När mamma sen äntligen saktade av till skritt med Sirpa fick jag också stopp på Veenus fastän skrattet bara fortsatte att bubbla! :D Men en rolig tur var det hur som helst och nu ska jag fixa diskmaskinen, äta och sen bär det av till borgå till läkaren igen. :s Denna gång blir det kanske en punktering av bihålan! :O Kanske man inte dör av det... Hoppas iallafall! :D // Sara

Kommentarer


Kommentera inlägget här: