saralina.blogg.se

Morgonlänk och sent morgonmål!

Kategori: Allmänt

Godmorgon för mig, goddag för er! Eller? ;) Ja ushc jag vaknade kl 9, klev upp och åt mina mediciner men återvände ganska raskt till sängen efter det. Sen fick pappan min för sig att vi ska ut på en morgonrunda med Sirpa, så det vara bara att släpa mig från sängen och klä på mig, springa upp till hagen och få fast den lilla tjuven och sedan "klä på" henne också. :D Allt utom infångandet gick bra (som vanligt) eller ja. Hon gav fast jätte snabbt men när vi kommit halvvägs till porten fick hon en snilleblixt och drog en 180:a och galopperade till andra ändan av hagen. Det fåniga är ju att hon inte försöker springa ifrån när man kommer för att ta fast henne igen, jag misstänker att hon gör det bara för att protestera lite men då man inte låter bli henne genast ger hon upp och följer med. Tidigare hade vi lite problem med just dethär att hon springer iväg med grimmskaftet dinglande. Tur har hon så mycket hjärna att hon inte trampar på grimskaftet. :o Hur som helst, när vi äntligen fått fast henne och alla remmar fastspända bar det av på en riktig långlänk. Eller ja, lång och lång, beror ju på hur man tar det, men nästan 6km blev det. Längsta för denhär sommaren hittils! :D Vi hade lite halvmulet och vind här så ni kan ju tänka er hur hon njöt av att få sträcka ut på rakan? ;) Det roliga med henne är att vad man än gör när man rider, blir hon svettig, men nu när vi travade nästan 6km + en riktig snabbspurt, var inte ens svettig under selen! :O Min kustiga polle! :D Jag hade tänkt ladda upp en bild på henne med kärra och allt från idag men tror ni att jag kom ihåg kameran ? Såklart inte, men jag har en midsommarbild på lillebror och pappa som jag kan dela med mig av! ;) // Sara

Kommentarer


Kommentera inlägget här: